Cerca nel sito

martedì 7 giugno 2016

Geometry Global Appoints Fadi Shuman as Global Chief Digital Officer


London, June 7, 2016 – Geometry Global today announced that Fadi Shuman will become the agency's global Chief Digital Officer, effective today. Fadi will report to global CEO Steve Harding, will sit onGeometry's global Executive Committee and will be based in London.

Fadi joins from award-winning global e-commerce agency BORN as Co-founder, Chief Creative and Commerce Officer. Under his leadership the global commerce division expanded its footprint across North America, Europe and APAC – helping to grow revenue from digital and e-commerce services five-fold in three years. Fadi has worked with iconic brands and businesses including Red Bull, DNKY, M&S, Unilever,TATA Group, Tesco and Tag Heuer.

"Fadi is a true digital evangelist with a strong entrepreneurial background. Sitting at the intersection of brand, content and commerce, he understands how and why people shop online. 

Geometry is focused on transforming brand equity into action and Fadi brings a perfect blend of vision and know-how to the table to ensure that our programs inspire and engage people online" said Steve Harding, global Chief Executive Officer of Geometry Global.
"I'm delighted to be joining an agency that is deeply immersed in improving how people shop. 

The challenge for me is to define the optimum digital infrastructure and tools that are needed to create the ultimate customer experience from trigger to purchase. I will help drive digital innovation for our clients so that we can help them stay ahead of the curve. It's an exciting opportunity and I'm ready to get started," said Fadi Shuman.    

An agency founder and entrepreneur, Fadi is skilled in growing and developing businesses and has over 15 years of experience delivering omni-channel commerce solutions to brands around the world. 

From 2001-2012, Fadi was CEO of the agency he founded, POD1, which operated in London and New York and focused on creating transformative e-commerce experiences for businesses such as UNIQLONet-a-Porter, Mr & Mrs Smith, and Salvatore Ferragamo.

As a creative technologist, Fadi co-created proprietary technologies and platforms including the profitable List Ideas, a way to create online wish lists from items across the web, which grew to a community of over 100,000 users. 

He also co-founded kamikazevideos.com, an online platform for extreme sports enthusiasts that tapped into the nascent growth of user generated video, distributing these to multiple online channels in Europe and Asia, eventually selling on the business.

Fadi judges the Webbys, EcommerceAwards.com and Awwwards. He has landed a BIMA, Pixel Award, FWA, IMA and was listed on the 2012 Inc.500.

###


About Geometry Global
Geometry Global, the world's largest and most international brand activation agency, drives conversion, action and purchase through award-winning programs that change behavior and inspire people to buy well. 

With teams in 56 markets, Geometry Global has expertise in shopper marketing, digital, experiential, relationship, promotional and trade marketing. Geometry Global is a WPP company. (NASDAQ: WPPGY).  www.geometry.com


--
www.CorrieredelWeb.it

Nessun commento:

Posta un commento

Disclaimer

www.CorrieredelWeb.it e' un periodico telematico senza scopi di lucro, i cui contenuti vengono prodotti al di fuori delle tradizionali industrie dell'editoria o dell'intrattenimento, coinvolgendo ogni settore della Societa' dell'Informazione, fino a giungere agli stessi utilizzatori di Internet, che divengono contemporaneamente produttori e fruitori delle informazioni diffuse in Rete. In questo la testata ambisce ad essere una piena espressione dell'Art. 21 della Costituzione Italiana.


Pur essendo normalmente aggiornato piu' volte quotidianamente, CorrieredelWeb.it non ha una periodicita' predefinita e non puo' quindi considerarsi un prodotto editoriale ai sensi della legge n.62 del 7.03.2001.


L'Autore non ha alcuna responsabilita' per quanto riguarda qualità e correttezza dei contenuti inseriti da terze persone. L'Autore si riserva, tuttavia, la facolta' di rimuovere quanto ritenuto offensivo, lesivo o contraro al buon costume.


Le immagini e foto pubblicate sono in larga parte strettamente collegate agli argomenti e alle istituzioni o imprese di cui si scrive. Alcune fotografie possono provenire da Internet, e quindi essere state valutate di pubblico dominio. Eventuali detentori dei diritti d'autore non avranno che da segnalarlo via email alla redazione, che provvedera' all'immediata rimozione o citazione della fonte, a seconda di quanto richiesto.


Viceversa, sostenendo una politica volta alla libera circolazione di ogni informazione e divulgazione della conoscenza, ogni articolo pubblicato sul CorrieredelWeb.it, pur tutelato dal diritto d'autore, può essere ripubblicato citando la legittima fonte e questa testata secondo quanto previsto dalla licenza Creative Common.





Questa opera è pubblicata sotto una Licenza Creative Commons Creative Commons License






CorrieredelWeb.it è un'iniziativa di Andrea Pietrarota, Sociologo della Comunicazione, Public Reporter, e Giornalista Pubblicista




indirizzo skype: apietrarota



CONTATTI